چندین راهکار برای کاهش اضطراب گرداوری شد

چندین راهکار برای کاهش اضطراب

 

دکتر لیندا بروان، استاد روانشناسی و مدیریت دانشگاه هاروارد، حاصل تلاش پنج ساله اش برای تامین نیازهای بیمارانی که در معرض اضطراب عاطفی، محیطی، شغلی و ... بوده اند و برای از میان بردن شان به او مراجعه کرده اند را در قالب 10 توصیه ساده و کاربردی ارائه کرده که در ادامه مطالعه خواهید کرد:

تغییر آوای مغز

فشارهای شغلی و عاطفی جزو لاینفک زندگی شده است و تعداد زیادی از افراد را از پا در‌آورده اند. متخصصان مشاور و روان شناسان باور دارند با انجام دادن تمرین های ساده می‌توان آوای مغز را تغییر و میزان فرسودگی درون را کاهش داد.

بازی کامپیوتری

روش‌های مختلفی برای سرگرم‌ شدن وجود دارد، اما بهترین روش سرگرم‌ شدن و تخلیه کردن فشارهای عصبی بازی‌های کامپیوتری است. زمان مناسبی را برای بازی کردن اختصاص دهید و از غر غر کردن همسرتان نترسید.

پر کاری ممنوع

انجام دادن کارهای ساده منزل بهترین روش کاهش اضطراب است. پزشکان معتقدند 20 دقیقه آشپزی و باغبانی کردن اضطراب‌ را کاهش می دهد.

هیپنوتیزم

هیپنوتیزم مثل دارو عمل می‌کند و میزان ترشح هورمون‌های ضد اضطراب را افزایش می‌دهد. روش‌های هیپنوتیزم کردن را بیاموزید تا در مقابل حملات اضطرابی مقاوم شوید.

ورزش

پژوهشگران دانشگاه هاروارد معتقدند، وزنه زدن و دویدن روی تردمیل فشار خون و اضطراب را کم می کنند.

غذا خوردن با آرامش

هنگام بروز حملات اضطرابی، مصرف فراوان بستنی مفید است. در این شرایط باید غذاهایی بخورید که میزان ترشح هورمون‌های دوپامین و سروتونین را افزایش دهند و مواد شیمیایی بدن را تنظیم کنند.

جهانی سرشار از رنگ

جان و جهان تان را با رنگ‌های آرامش‌ بخش تزئین کنید تا روح تان تسکین یابد. کمد تان را با لباس های خوش رنگ پر کنید و از رنگ های آرامش بخش برای تزئین دیوارها استفاده کنید.

استقبال از اضطراب

ناراحت نشوید، اما باید بگویم که برخی مواقع اضطراب مفید است، چون در موفقیت‌ شغلی و تناسب اندام نقس اساسی ایفا می کند.

مصرف دارو

اگر در معرض حملات شدید اضطرابی قرار دارید باید خونسردی تان را حفظ و داروهای تجویز شده توسط پزشک را مصرف کنید تا علائم اضطراب، دلشوره و فرسودگی درون از بین بروند.